You can be my wing man anytime! Sætningen der udødliggjorde Ray Ban solbriller
Der er nogle ting, der aldrig går af mode. Det er de tidsløse Ray-Ban solbriller et eksempel på. I over 74 år har en solbrillernes alderspræsidenter siddet tungt på markedet, og succesen ser ud til ingen ende at ville tage
I 1978 blev Ray-Ban solbrillerne kendte ved et trylleslag, da skuespillerne John Belushi og Dan Aykroyd, bedre kendt som Blues Brothers, bar dem under en TV-optræden i Saturday Night Live. Siden da har Ray-Ban solbrillerne gået sin sejrsgang hele verden over.
I dag 33 år senere er mærkets popularitet ikke aftaget. Hvor det i 1978 var de småkriminelle Blues Brothers, der tog verdens med storm i ført de letgenkendelige solbriller, er det i dag blandt andet den ombejlede vampyr Edward Cullen fra Twilight Sagaen, der holder salget i gang blandt den unge befolkning.
Men Ray-Ban solbrillerne blev ikke skabt til hverken filmstjerner eller vampyrer. De blev derimod skabt efter anmodning fra den amerikanske ballonskipper John A. Macready, der under en overfart havde fået beskadiget sine øjne på grund af den skarpe sol. Han efterspurgte et par solbriller, der var lette i stellet, og ideen til Ray-Bans populære Aviator solbrille var født. Popularitet blev komplet da Tom Cruise konsekvent bar et par Ray Bans i Top Gun.
Hvis man selv går med en drøm om at få fingre i et par Ray-Ban solbriller til sommer, er udvalget lige så stort som risikoen for at betale mange penge for dårlige kopivarer.
De ægte Ray-Ban solbriller kan købes på mærkets egen siden www.ray-ban.com.
Der er nu ikke længere nogen undskyldning for ikke at ligne Audrey Hepburn eller Tom Cruise til sommer.